Folia ultraplastyczna (polimeryczna) w kolorze białym o grubości 80 µm. Produkt posiada szary, permanentny, repozycjonowalny i łatwo usuwalny klej, który został zaprojektowany w technologii mikrokanalików (LX) X-scape. System ten umożliwia szybką aplikację folii bez bąbli powietrznych, przy zachowaniu optymalnej przyczepności i długiej trwałości, zapewniając jednocześnie wystarczające krycie istniejących grafik lub ciemnego podłoża. Folia zapewnia wysoką jakość wydruków oraz prostą aplikację dla
Folia ultraplastyczna (polimeryczna) w kolorze białym o grubości 80 µm. Produkt posiada szary, permanentny, repozycjonowalny i łatwo usuwalny klej, który został zaprojektowany w technologii mikrokanalików (LX) X-scape. System ten umożliwia szybką aplikację folii bez bąbli powietrznych, przy zachowaniu optymalnej przyczepności i długiej trwałości, zapewniając jednocześnie wystarczające krycie istniejących grafik lub ciemnego podłoża. Folia zapewnia wysoką jakość wydruków oraz prostą aplikację dla krótkoterminowych i średnioterminowych realizacji. Produkt dedykowany jest do wykonywania wewnętrznych i zewnętrznych grafik reklamowych. Folia DPF 4600 LX świetnie sprawdza się przy oklejaniu pojazdów. Zewnętrzna trwałość niezadrukowanej folii wynosi 7 lat. Trwałość zadrukowanego materiału zależy od metody druku i jakości tuszy drukarskich.
Cechy charakterystyczne:
- idealna do średnioterminowej grafiki samochodowej z lekkimi zakrzywieniami (więcej produktów na tej stronie) - zalecane laminaty: 3170, 3210, 3270 Premium Cast Overlaminate- wielkoformatowy druk cyfrowy: lateksowy, solwentowy i UV
Kiedy i jak stosować polimeryczne kalandrowane folie samochodowe - Arlon:
Wymiary rolek: 1,372 / 1,524 x 45,7 m
Dane techniczne i właściwości fizyczne:
Właściwości
Metoda badania
Wartość typowa
Wykończenie powierzchni
Pomiar połyku pod kątek 60°C
80-90%
Grubość (z klejem)
Mikrometr typu Federal Bench
80 mikronów
Wytrzymałość na rozciąganie
Maszyna wytrzymałościowa z rozstawem uchwytu 51mm(2cale);
prędkość trawersy 5,1mm/s (12 cali/min), w kierunku osnowy
≥ 2,5 kg/cm na szerokości
Wydłużenie próbki
Maszyna wytrzymałościowa Instron, j.w.
≥ 180%
Okres składowania
Produkt należy zabezpieczyć przed zbyt wysoka wilgotnością
i temperaturą oraz przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych
1 rok od daty wysyłki z fabryki
Zakres temperatur aplikacji
Na czystym, suchym podłożu
10°C do 32°C (optymalnie)
Zakres temperatur użytkowania
Na czystym, suchym podłożu
-29°C do 65°C
Stabilność wymiarów
70°C, po 48 godzinach
0,38 mm
Odporność na odrywanie
PSTC-1, 15 min, temp. Pokojowa 21°C
≥ 0,70 kg/cm
Odklejanie papieru podkładowego
Test TLMI pod kątem 90, 760cm/min
14 g/cm
Optymalne rezultaty:
Rzeczywista odporność na działanie czynników pogodowych zależy od przygotowania podłoża, metod konserwacji powierzchni oraz warunków ekspozycji. Grafika odporna na działanie czynników atmosferycznych charakteryzuje się m.in. zachowaniem czytelności poszczególnych elementów projektu. Folia DPF 4600 LX oferuje optymalną odporność na działanie czynników pogodowych przy aplikacjach pionowych i zbliżonych do pionu. Jest to związane z większym narażeniem na działanie promieni słonecznych oraz wilgoci, a także z szybszym osadzaniem się brudu i zanieczyszczeń atmosferycznych. Firma Arlon nie zaleca stosowania swoich folii na elementach poziomych lub zbliżonych do poziomu. Podczas usuwania folii z pojazdu należy zastosować odpowiednią temperaturę i/lub środki chemiczne (zob. poradnik aplikacji).
Folia Arlon DPF 4600 LX dedykowana jest do grafiki na pojazdach (sprawdź także ofertę na folie samochodowe), na płaskie i lekko zakrzywione powierzchnie:
ZASTOSOWANIE
ZALECANE
NIE ZALECANE
LAMINATY
naklejki na pojazdach
x
3410, 3220, 3210
płaskie boki pojazdów
x
3410, 3220, 3210
małe zakrzywienia*
x
3410, 3220, 3210
głębokie przetłoczenia*
x
mocne zakrzywienia*
x
nity
x
płaskie wielofunkcyjne aplikacje
x
3220, 3210, 3410
średnioterminowe oznakowanie
x
3220, 3210, 3410
Słowniczek terminów aplikacji:
*małe zakrzywienia - zdefiniowane jako lekkie rozciągnięcie folii w jednym kierunku (przykład: boki pojazdów) *głębokie przetłoczenia – zdefiniowane jako rozległe rozciąganie (z lub bez ogrzewania) materiału w wielu kierunkach (przykład: zderzaki) *mocne zakrzywienia – przetłocznie głębsze niż 1 cala, które wymagają siły i rozciągania w czasie aplikacji